بررسی روتر TP-Link TL-WR702N

کامپیوتر،نرم افزار،سخت افزار،مخابرات،جنگ سایبری،موبایل،بازي رايانه ي،سیاسی،ورزشی و....

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
دیگر موارد
آمار وب سایت

بررسي اجمالي

TL-WR702N واقعاً یک محصول مسافرتی است. این محصول با ابعاد 18×57×57 میلی‌متر، بسیار سبک وزن بوده و از طراحی و ساختاري بسیار ساده و مناسب بهره مي‌برد. پورت‌های روی آن نیز تنها شامل یک پورت LAN با حداکثر سرعت يکصد مگابیت در ثانیه و یک پورت micro USB برای برق‌رسانی به دستگاه مي‌شود.

 

 

برای تأمین برق، یک آداپتور پنج ولت با خروجی یک آمپر در نظر گرفته شده و البته شما این امکان را نیز دارید که برق موردنیاز دستگاه را از طریق پورت USB نوت‌بوک تأمین کنيد (البته این در صورتی است که پورت USB نوت‌بوک شما بتواند این مقدار برق را تأمین کند یا این‌که برای تأمین برق کافی یک کابل Y شکل در اختیار داشته‌باشید).
یک آنتن داخلی برای این روتر در نظر گرفته شده و از حداکثر سرعت انتقال اطلاعات 150 مگابیت در ثانیه در فرکانس 2/4 گیگاهرتز پشتیبانی می‌شود. شبکه بی‌سیم از پنج حالت مختلف پشتیبانی می‌کند که شامل Access Point، Router، Client، Repeater و Bridge می‌شود. همین مسئله باعث می‌شود، علاوه بر مسافرت، در انواع سناریوهای دیگر شبکه‌ای نیز بتوان از این وسیله جمع‌وجور استفاده کرد. برای مثال، حالت Client، این روتر را به یک Wi-Fi Dongle برای اتصال به دیگر شبکه‌های بی‌سیم موجود در محیط تبدیل کرده و حالت Repeater نیز به شما کمک می‌کند، برد شبکه بی‌سیم را در محیط افزایش دهید. در ضمن، شبکه بی‌سیم از WDS و WMM نیز پشتیبانی می‌کند.
چیپ‌ست داخلی این روتر Atheros AR9331 است که شانزده مگابایت حافظه RAM برایش در نظر گرفته شده‌است. کنترلرهای مربوط به رابط بی‌سیم Wi-Fi و کابل شبکه نیز همگی درون این چیپ‌ست مجتمع شده‌اند.
در ابتدای راه‌اندازی، حالت Access Point فعال است و با اتصال آن به منبع اینترنت از طریق کابل شبکه، دسترسی به اینترنت براساس تنظیمات پیش‌فرض انجام می‌شود. اما در صورتی که بخواهید این تنظیمات را تغییر داده یا حالت دیگری را انتخاب کنید، باید از روشی نه‌چندان جالب استفاده کنيد. برای دسترسی به تنظیمات روتر، باید به صورت دستی یک IP به کامپیوتر خود داده و IP پیش‌فرض را نیز روی 192.168.0.254 (IP پیش‌فرض) تنظیم کنيد تا بتوانید از طریق مرورگر وب به صفحه تنظیمات بروید (تنها در حالت روتر است که به اعمال این تنظیمات نیاز نداريد).
صفحه تنظیمات، مشابه دیگر محصولات این شرکت است و یک بخش راهنمای سریع برای انتخاب حالت‌های مختلف و توضیحات کافی درباره هر یک در نظر گرفته شده‌است.

 

 

تنظیمات موجود برای یک روتر مسافرتی کافی به نظر می‌رسند. بخش فایروال به شما امکان فیلترکردن کاربران و سایت‌ها را داده و انواع الگوریتم‌های رمزنگاری برای اتصال شبکه بی‌سیم در نظر گرفته شده‌است.
برای تست این دستگاه آن را در ارتفاع دو متری از سطح زمین قرار داده و در حالت روتر با استفاده از نوت‌بوک Acer 5750N (مجهز به گیرنده شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11n) تست کردیم. جدول، نتایج تست این روتر را نشان می‌دهد.

فاصله (متر) موانع سیگنال (دسی‌بل)
4 --- 38-
10 دو دیوار، یخچال، مایکروویو 60-
11 یک دیوار 50-
15 دو دیوار 61-

همان‌طور که مشاهده می‌کنيد، با وجود جثه کوچک، آنتن داخلی و نوع کاربردی که برای آن تعریف شده، شاهد آنتن‌دهی به نسبت خوبی هستیم. با این حال باید گفت، ثبات سیگنال در مقایسه با یک روتر خانگی که دارای آنتن خارجی است، در سطح پایین‌تری قرار دارد اما این مسئله با توجه به نوع کاربرد این دستگاه تا حدودی قابل چشم‌پوشی است. همچنین جالب است بدانید، میزان پوشش‌دهی رابط بي‌سيم این دستگاه، از رابط ‌بي‌سيم داخلی مودم وایمکس مبین‌نت بالاتر است!






:: برچسب‌ها: بررسی روتر TP-Link TL-WR702N ,
:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد خلفوندی
ت : دو شنبه 11 دی 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی